Tak ještě se elektromobily ani patřičně nerozšířily po celé „zelené“ Evropě (Německo nevyjímaje) a už jejich majitelům hrozí, že budou omezeni ve svém cestování.
Dochází totiž přesně na to, co se dlouhodobě předpovídá v případě plného přechodu na elektromobilitu. Čím více bude elektromobilů, tím více budu zatěžovat energetickou síť. A to je třeba si uvědomit, že na elektřinu nemají být jen osobní auta, ale postupně všechny dopravní prostředky!
Již nyní je patrné, že bude nutné omezit i počet oněch elektromobilů – přesně podle hesla, že nikdo nebude nic vlastnit. Hrstku elektromobilů, které budou nakonec již jen ke sdílení, budou nejspíš vlastnit korporace.
Právě aktuální případ Německa ukazuje, že další zavádění elektromobilů skutečně povede zároveň i k omezování jejich provozu, k čemuž mají ostatně sloužit i ID baterie.
Červeno-zelená klimatická politika se stále více bere ad absurdum. Tepelná čerpadla a elektricky poháněná vozidla nezpůsobují žádné emise CO2 a jsou proto považovány za zachránce v boji proti globálnímu oteplování.
Skutečnost, že elektrická vozidla jsou někdy pro klima škodlivější než spalovací motory, protože jsou provozována se špinavou elektřinou z uhlí, proto vůbec nezapadá do vládní propagandy.
Nyní dokonce i německá vláda rozpoznala, že tepelná čerpadla a elektromobily skutečně potřebují elektřinu v každodenním provozu – a to natolik, že někdy přetěžují celou elektrickou síť.
Co se stane pak, popisuje „Welt“ s odkazem na informace od Federální agentury pro sítě takto: „Pokud bude v síti „těsno“, provozovatelé energetických sítí by měli být schopni zajistit, aby tepelná čerpadla a soukromé nabíjecí stanice pro elektromobily dočasně dostávaly méně energie.“
Omezení spotřeby energie může probíhat i bez souhlasu majitelů elektromobilů. Ve skutečnosti tak půjde o přídělový systém energie. Tehdejší ministr hospodářství Peter Altmaier to chtěl před téměř dvěma lety prosadit. Když se však automobilová lobby příliš stavěla proti, návrh pokorně stáhl.
Nyní jeho nástupce Robert Habeck („Nemáme žádný problém s napájením“) tento nápad opět vytáhl. Ale aby nevypadal jako strašák, bez okolků delegoval záležitost na Federální síťovou agenturu, která je podřízena jeho federálnímu ministerstvu.
To nyní oznámilo své plány, které vypadají takto: Operátoři sítě by měli být schopni přiškrtit takzvaná zařízení s regulovatelnou spotřebou na 3,7 kilowattu. Nikdo by sice neměl být úplně odpojen, ale pro nabíjení vlastního elektromobilu byste pak potřebovali mnohem delší dobu.
Co pravděpodobně zkazí zelenou náladu zejména majitelům elektromobilů: Limit, jak dlouho a jak často může být takové „škrcení“ prováděno, není stanoven.
„Je třeba zajistit, aby nedošlo k výpadkům proudu v důsledku přetížení zařízení“, tvrdí Federální síťová agentura. Je však pravděpodobné, že tomu tak bude i v budoucnu, kdy se bude prodávat stále více elektromobilů a tepelných čerpadel.
Bez nástroje nuceného omezení dodávek energie by provozovatelé sítí mohli odmítnout další soukromé nabíjecí stanice nebo dokonce vypnout stávající systémy, varuje síťová agentura.
Řidiči elektromobilů proto musí být velmi trpěliví. S omezením na 3,7 kW bude malé auto s baterií o kapacitě 30 až 40 kilowatthodin potřebovat přibližně deset hodin, než se úložiště energie naplní.
Velké elektrické SUV by se dokonce mohlo nabíjet dvakrát tak dlouho. Podle Federální agentury pro sítě by dobití po ujetí pouhých 50 kilometrů trvalo neuvěřitelné tři hodiny.
Už teď je jasné, že německá vláda opět zcela propadla se svou naprosto zpackanou energetickou transformací. Levicově-zelená cesta ke klimatické neutralitě je stále více odhalována jako špatná cesta…