Z Plzně zmizí značka Škoda i okřídlený šíp! Značka Škoda byla prodána německému Volkswagenu! Je to smutné čtení!

27. 6. 2022

Po více než sto letech zmizí z Plzně značka Škoda a legendární okřídlený šíp. Používat je bude moci už jen mladoboleslavský výrobce osobních automobilů!

Většinový vlastník Strojírenské společnosti Škoda Group, kterým je skupina PPF, prodal práva ke značce Škoda automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen!

Je to jako když Plzni uříznou nohu!

Klasická ukázka toho, jak investiční manažeři nemající žádný vztah k tradici, k městu Plzeň, k duchovním hodnotám, k historii této firmy i k vybudované značce, kterou vytvořily generace českých lidí a jejich české ruce především tady v Plzni, prodají za mrzký peníz cokoliv, komukoliv! 

Klasická ukázka toho, jak tradiční světoznámá česká značka, která proslavila Škodu Plzeň a město Plzeň, ale i Československou a později Ćeskou republiku po celém světě, mizí z republiky do zahraničí, konkrétně do Německa!

Je to hnus!

Plzeň by se měla bránit! Společnost PPF by se měla dostat v Plzni na černou listinu. Pro každého manažera z PPF by měly být v Plzeňském kraji zavřené dveře, o Plzni nemluvě!   

Podle Deniku.cz skupina Škoda Group, jejíž součástí je i plzeňská Škoda Transportation, může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029.

Okřídlený šíp by tak měl za sedm let zmizet z nízkopodlažních tramvají, vlaků, metra, trolejbusů a elektrobusů, které dnes plzeňská Škoda Transportation vyrábí.

Jaké budou mít plzeňské závody logo po roce 2029 a jak se budou nově jmenovat zatím není jasné.

Podle vyjádření PPF budou dohodou se Škoda Auto ukončeny veškeré známkoprávní spory a současně odstraněny neshody týkající se mnohaletého souběžného užívání značky Škoda. „Dohoda umožní odstranit problém častého zaměňování značek mladoboleslavského výrobce osobních automobilů a plzeňské strojírenské společnosti.

Změna značky se prý nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation,“ uvedla PPF. Tak tohle může říct jenom idiot, kterému je jedno co povídá, hlavně když za to dostano zaplaceno!

Znak s okřídleným šípem má také plzeňská společnost Škoda JS, jejímž vlastníkem se před několika dny stala skupina ČEZ. Dohoda se podle jejího mluvčího firmy zatím nedotkne. „Máme platnou licenční smlouvu, takže nás se rozhodnutí bezprostředně nedotkne. Co nastane po roce 2029, to je ještě brzy komentovat,“ sdělil mluvčí Škody JS Jan Stolár.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925. Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 %), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.

Ochranná známka, která je jednou z nejcennějších v republice, má dnes hodnotu několika miliard!

Škoda byl strojírenský podnik založený v Plzni v roce 1866 Emilem Škodou. Z původní zbrojovky se Škodovy závody rozrostly na úroveň velkého hutního a strojírenského koncernu. Po sametové revoluci s nástupem "revolučních manažerů" skončil podnik v konkurzu, byl rozdělen a rozprodán. Za patrně jediného přímého nástupce lze považovat plzeňskou společnost Škoda Transportation, která se zabývá výrobou tramvají a lokomotiv (někdy je označována za hlavního dědice Škody Plzeň). Její dceřiná společnost Škoda Electric vyrábí trolejbusy a součásti trakčního pohonu včetně elektromotorů. Škoda Transportation je dnes člen skupiny PPF. V minulosti různě spřízněnými společnostmi, jež používají název Škoda, jsou např. automobilka Škoda Auto v Mladé Boleslavi nebo výrobce technologií pro jadernou energetiku Škoda JS v Plzni.

Tak toto by se za socialimu nemohlo nikdy stát! Před sametovou revolucí v roce 1989 zaměstnával tento strojírenský gigant Škoda Plzeň více než 50.000 zaměstnanců! Dával práci, živobytí a jistotu mnoha rodinám v Plzeňském kraji. Je s tímto krajem spojen doslova pupeční šňůrou přes prvoligový fotbal, hokej, házenou, školství, investice do bytů a do rozvoje městské infrastruktury, přes sponzoring mnoha akcí, propagace města, kraje i republiky a hlavně šíření českého umu do světa, po celé zeměkouli. Schází dodat: Škoda Plzeň KAPUT!

 

Autor: 
Mediální úsek Plzeňského KV KSČM
Zdroj: 
Plzeňský deník.cz, Lenka Prokšová, reportérka Denik, 24.6.2022